Punamulta pinnassa

Enää kulmat ja ikkunanpielet valkoiseksi niin alkaa olla valmista. Niin joo ja kai tuohon vielä pitää tuupata otsalistat ympärillekin…

Nuorempi isäntä purkuhommissa

Aloiteltiin eilen nuoremman isännän kanssa vanhan kanalan purkua. Katto purettiin jo aiemmin ja kierrätettiin huussiin. Nyt lähtee laudoitus ja runko.

Tähän jäätiin illalla kun iltapuurolle piti suunnistaa:

Tämä koko hökötys on tarkoitus vielä purkaa, ehkä ensi kesänä loput ja rakentaa tilalle uusi (joka jo piirretty). Kuvissa paperilla pihattoa, varastoa ja optiona kanala.

Punamulta

Meidän puucee saa pintaan punamultaa. Kyllä kelpaa puuceessä sitten naatiskella. Nättiä tulee – niin nättiä, että alkoi kiinnostaa tuo tallinkin pinnan uusiminen. Ai niin, meillä naapuri – iso kiitos sinne – keittää maalit ja emäntä maalaa. Itse vaan naatiskelen.

Mutta ei taida tuo suorittaminen olla ilmeisesti mukavinta maalaushommaa, maalarin sanoin:

Punamultamaali haisee kerrassaan ällöttävältä, mutta hienolta kuitenkin näyttää…