HOME SWEET HOME

Janne Katajan Home Sweet Home -blogi on tutustumisen arvoinen. Home on oikea ongelma monessa suomalaisessa kodissa. Tunnen useampia joita aihe on koskettanut läheisesti.

Toivottavasti Janne Katajan julkisuus ja homekodista avoimesti kertominen tuovat ongelman suomalaisten tietoisuuteen – hometalo-ongelmaa kun ei toivo kenellekään. Rakentamiseen, remontoimiseen ja kuntotarkastuksiin pitäisi panostaa enemmän – tai oikeammin niiden valvontaan pitäisi satsata. Oikeasti.

Janne Katajan kaltaisessa homekoti -kiistassa kun ei  ole ikinä voittajia, päätti käräjäoikeus sitten mitä tahansa. Kaikki häviävät.

Wehoputs: Tyhjennyshälytys!

wehoputsTämä alkaa jo turhauttaa. Pe-illalla huomasin, että taas Wehoputsilla ongelmia. Eilen illalla hämärähommina avasin koneen ja aavistus osui oikeaan: Tyhjennyshälytys! Taas! Ja kuten kuukausi tai kaksi sitten niin myös nyt poistopumpusta lähtevä keltainen letku ihan tukossa (siis tuo letku tuolla taaempana säiliössä).

Edellinen oli 3.9.2011 ja sitä edellinen 10.8.2011. Sitä edellinen reilu vuosi sitten 25.07.2010. Ja jos vehje on ollut käytössä 26.11.2006 alkaen ja nyt kolme viimeistä hälytystä ja syy kaikissa sama niin joku tuossa prosessissa tms. ei nyt toimi oikein. Neljä ensimmäistä Wehoputs -vuotta meni ilman tyhjennyshälytyksiä. Nyt vuodessa niitä ollut neljä. Täytynee soittaa valmistajalle ja kysellä missä mahtaa olla vika/syy.