Kyllä ahdisti

Nykyisen remontin aloituksesta on aikaa kuusi vuotta ja kuusi päivää. Kyllä silloin ahdisti. Liki joka päivä kun tultiin sateessa pimeälle remonttikohteelle ja vastassa oli tyhjä ja kylmä talo, jossa piti likimain kaikki pistää uusiksi. Oltiin me hulluja?!?

Eikä se näkymäkään mikään herkku ollut – vai mitä mieltä olette kuvista?

Remonttireiska huollossa

Vaihdamme huomenna palveluntarjoajaa ja toivoaksemme palvelukatkos on minimaalinen. Joka tapauksessa huomenna 20. syyskuuta remonttireiska on poissa verkosta ainakin osaa päivää.

Toivotaan, että olemme nopeasti online…

Ponille karsinaan uusi ovi

ponyMeidän Liinu -poni muuttaa uuteen karsinaan ja tehtiin todellä pikaseen sille uusi ovi, että näkis käytävälle.

Täytyy nyt katsella viikonlopun yli miten tuo kestää tai toimii ja mahdollisesti sitten korjailla/vahvistaa. Ehkä tuosta nyt kuitenkin pää ulos mahtuu ja poni näkee vähän enemmän maailmaa kuin vain kylmät seinät ympärillään.

Ovi tehtiin kahdesta pöytälevyn puoliikkaasta ja pääaukko piirrettiin ja sahattiin pikaseen vapaalla kädellä – jotta varmasti on itse tehdyn näköinen ;)

door

Uusi jätevesiasetus pähkinänkuoressa

wehoputsHaja-asutusalueen jätevesien käsittelyä kokeva asetus uusittiin alkuvuodesta. Uusi asetus astui voimaan 15. maaliskuuta 2011. Uudessa asetuksessa normaalitasoksi on asetettu vuoden 2004 asetuksen lievennetty vaatimustaso. Rantojen läheisyydessä ja herkästi pilaantuvilla alueilla kuntia ohjastetaan noudattamaan aikaisempaa vaatimustasoa. Eli nyt entinen normaalitaso koskee pilaantumiselle herkempiä alueita ja rantojen läheisyyttä ja aiempi lievennetty taso koskee muita alueita.

Aiemmin siis kunta saattoi antaa vaatimustasolle lievennyksen ja nyt taas kunta voi edellyttää tarpeen vaatiessa tiukempaa tasoa.