Hevosurheilu -lehdessä (nro 14 2011) oli mielenkiintoinen artikkeli otsikolla “Kissahotelli kannattaa, hevostalli ei”.
Artikkelissa kirjoitettiin paljon asiaa ja pysyttiin faktoissa, mutta kenties osin jossain kohdin vähän jopa liioiteltiin. Yhdellä lauseella kiteytettynä juttu menisi näin: Harmaa talous vääristää hevosalan yritystoiminnan ja oikealla yritystoiminnalla hevostallipaikan hinta olisi tuhannen euron luokkaa.
Olen pitkälti artikkelin kanssa samaa mieltä kun olen seuraillut alaa vierestä. Toki en ihan jokaista ajatusta allekirjoita, mutta totuus on lähellä tekstiä. Alalla ei voi olla puhtaasti talliyrittäjänä.
No, otetaanpa lehdestä muutama suora lainaus:

Vuodet vierivät ja ihmiset vanhenevat. Yhtä vakaasti varmasti ylös- ja eteenpäin menee pientaloasukin elinkustannukset. Viime aikoina olemme saaneet todistaa ja nähdä monissa poliittisissa keskusteluissa kuinka valtiovalta vähättelee Suomen pientaloasukkaita.

