kylpyhuljussa 2011
kylpyhuljussa 2011: #5
piha
Pihavaloille kaapelia
Tänään tuli vedettyä tuleville pihavaloille kaapelia maahan. Vajaa parin tunnin urkka teki sen, että nyt pihalla on vähän myllätyn näköistä… Vedin kolmelle pihavalolle sähköjohdot – n. 50-60cm syvyyteen. Ruota pisti vähän vastaan, jotta syvemmälle olisi päästy.
kylpyhuljussa 2011
kylpyhuljussa 2011: #4
piha
Ei näin: Maakaapelin asennus
Ei näin hyvät ihmiset. Alla kuva esimerkistä miten ei tule asentaa maakaapelia.
Kaivoin eilen meillä tallin päädystä maakaapelia esiin eikä yllätyksekseni paljonkaan pitänyt kaivaa. On vähän oikaistu silloin joskus asentajan toimesta kun tuota on tehty. Maata kaapelin päällä oli vain n. kymmenen senttiä, ehkä paikoin maksimissaan 15 senttiä. Ei hyvää päivää kun tuohon joku joskus olisi iskenyt lapion tai aitatolpan pystyyn…





