Makuhuoneen lattia valkoiseksi

Maalasin tänään ensimmäisen kerran yläkerran makuhuoneen (mh3) lattiaa valkoisella koska meidän maalari teki taas oharit. :(

Maalina Tikkurila Betolux Akva valkoinen (vesiohenteinen). Näköjään toisessa päässä yläkertaa lattia maalattiin kolme kertaa, joten lienee samanmoinen urakka nytkin edessä. Ja silloin näköjään kirosin vesiohenteisen betoluxin sinne jonnekin ja taas sillä suditaan… Äkkiä sitä unohtaa.

Meidän sähkönkulutus vuonna 2012

Vuonna 2012 meidän talo talleineen kulutti sähköä 20 150 kWh [vuonna 2011 kulutus oli 20 581, 2010 23 893 ja vuonna 2009 21 439 kWh].

Sähkönkulutuksemme on ollut viime vuodet vuodesta toiseen liki vakio – viime vuodesta kulutus laskenut 2%. Ja mennyt vuosi oli kulutukseltaan pienin viimeiseen neljään vuoteen. Vuonna 2011 Tapaninpäivän myrksy katkaisi sähköt kolmeksi päiväksi, joten vuoden 2011 kulutus olisi ollut hieman isompi ilman sähkökatkosta.

Avant taas ajossa

Kokosin Avantin tänään, joten taas kelpaa päristellä. Katkennut kaasuvaijeri vaihdettiin uuteen, joten taas saa tulla lunta vaikka kuinka…

avant

Nyt kaasuvipukin toimii kuin unelma – poissa on jäykkyys ja kankeus, kiitos uuden kaasuvaijerin.

Avant kaasuvaijeri poikki

Tapaninpäivänä meni tuosta meidän Avantista tehot – aika nopeasti oli pääteltävissä, että kaasuvaijeri joko irronnut tai poikki.

Eilen tuli haettua uusi vaijeri – hinta muisaakseni aavistuksen alle kolmekymppiä – ja nyt sitten katsellaan koska ehtisi korjata. Ajallisesti pelkkä vaijerihan on pikkujuttu, mutta jotta sen saa paikalleen pitää purkaa liki kokonaan konehuoneen ulkopuoli ja osa moottoristakin. Puuh.

avant 420