Kyllä, pakko uskoa – meidän Wehoputs -pienpuhdistamon liete on (tai oli) kuollut. Liete haisi voimakkaasti ja se oli väriltään mustaa.
Pumppasin lietepussiin lisää tavaraa ja näyttää tosiaan ei niin normaalilta. Ylijäämälietettä kertyy Wehoputsissa lietesäkkiin (kuvassa) ja prosessisäiliön pohjalle. Ja ilmeisesti liete prosessisäiliön pohjalla oli niin “tiukkaa” tavaraa, että tukki sakkapumpun toistuvasti. Tosin viimeisessä tukoksessa löysin perheen lasten ja emännän askartelutarvikkeita pumpusta tukkeena…





