En tiedä onko aika koskaan kypsä remonttireiskan omalle foorumille, mutta koetetaan. Muutama kirjoitus kommentteineen on mennyt niin hankalaksi seurata, että ko. tapauksessa foorumi tms. on paljon toimivampi. Katsokaa vaikka sivua Wehoputs – eihän tuossa keskustelussa pysy enää oikein kukaan mukana…
Jatkossa toivottavasti yhtä hedelmälliset kommentit/keskustelut siirtyvät siis foorumin puolelle. Toki jatkossakin toivotaan kommentteja myös kirjoituksiin, mutta kirjoitusten kommentoinnissa toimii ehkä vain kyseisen kirjoituksen kommentointi – keskustelu ei oikein suju moisella formaatilla.
Toistaiseksi foorumissa ei ole sallituna rekisteröityminen, mutta nimettömänä (anonyyminä) kirjoittelu onnistuu vallan mainiosti. Ulkoasu on englanniksi – ehkä jossain vaiheessa kieliasetuksetkin asetellaan kohdilleen ja rekisteröityminen tulee mahdolliseksi, ehkä…


Olen tällä viikolla tutustunut aiheeseen ilmastoinnin mittaus, ilmastoinnin säätäminen. Alkuviikosta sain yhden tarjouksen koko talon ilmastoinnin mittauksesta ja säätämisestä. Ammattimiehen toimesta tehtävä työ vaatinee (kuulemma) neljästä viiteen tuntia ja hintaa työlle sellaiset 200-300 euroa. En osannut oikein olla hinnasta mitään mieltä – voi olla, että hinta on edullinen. Toisaalta tuntuu, että hinnassa olisi vähän ilmaa. Minulla ei vielä ole hintatasosta laajempaa käsitystä.
Näin iltojen pimetessä ja kylmien kelien lähestyessä sähkönkulutuskin kasvaa. Tein tänään Vattenfallin sähkölaitelaskurilla vaihteeksi laskelmia. Arvioiden laskuri kertoo meidän sähkölaitteiden vuosikulutukseksi seuraavaa: