Nyt kohteena yläkerta. Lisää listoja mm. yläkerran kattoon – kauhea määrä sinne niitä meneekin… Ahistaa, mutta eteenpäin mentiin. Ja tulee vielä jatkumaan…

Nyt kohteena yläkerta. Lisää listoja mm. yläkerran kattoon – kauhea määrä sinne niitä meneekin… Ahistaa, mutta eteenpäin mentiin. Ja tulee vielä jatkumaan…

Reilut 400 päivää piti odottaa, että ulko-eteisen ikkunat saavat listat ympärilleen. No, eilen tuli listat laitettua. Kattolistat jäi vielä odottamaan omaa asennustaan. Ehkä ne sitten viimeistään ensi kesänä
Kesäkuussa 2009 työstin viimeksi tuota kuistia. Eteeneeköhän tämä nyt hieman liian hitaasti?
Kylläpä aika vierähtää vikkelään. Muistan vielä hyvin ajan kun saunaamme tein – nyt sitä saunaa on jo saunottu kolme vuotta. Kyllä, kolme vuotta! Äkkiä on sauna vanhentunut. Kuituvalosarjan kuitujohdot piti aikanaan piilottaa paremmin, mutta on jäänyt. Taitavat jo olla ajan kanssa osa kalustusta, joten ei tarvinne enää peitelistoja?
Ensimmäiset löylyt meidän aina valmiissa otettiin 8.12.2007. Saunan ja laajennuksen lopputarkastus taas oli 19.12.2007 (tasan kolme vuotta sitten siis). Koko hökkelin – siis laajennuksen – rakentaminenhan aloitettiin aloituskokouksella 20.4.2006.
Lue myös sauna valmis.
En uskonut tämän päivän tulevan vielä aikoihin – pääsi siis vähän yllättämään. Mutta uskottava se on, että tänään todennäköisesti ostin viimeiset listat taloon – tämän remontin osalta.
Siinä niitä listoja kasassa jos toisessakin. Suurin osa tulee yläkertaan. Ja loput sitten alakertaan – muutamasta paikasta vielä lista kun puuttuu. Loppulasku listojen osalta noin 450 euroa. Kyllä on hintaa listoilla, mutta toivotaan että tämä oli sitten tässä… Ja jos oli niin hinta oli hyvä.
Hieman huumoria ja sopii kivasti meidän kylpytynnyri -aiheeseen, joten menkööt postaukseen. Kuva löytyi netistä riemurasiasta. Tiedä sitten kuinka myyvä mainoskyltti loppupeleissä on.

Jarmo Virmavirta kirjoittaa Uuden Suomen blogissa jätevesiasetuksen muuttumisesta jätevesilaiksi. Muutoksen tavoitteena on Virmavirran mielestä kampittaa vahingonkorvausvaatimukset, joita syntyisi, jos nykyiset hyväksytyt järjestelmät eivät toimi kunnolla. Kirjoittajan mielestä tämä johtaa kaksinkertaiseen vahinkoon – huonot laitteet jäävät käyttöön ja samalla sallitaan uudet, tehottomammatkin järjestelmät. No, näin ympäristöhallinto välttyy hankalilta ja ikäviltä vahingonkorvausvaatimuksilta.