Entrance

Purkuhommia tänään. Purin loppuun huhtikuussa aloittamani portaikon. Talon pääsisäänkäynti on nyt varsin edustavan näköinen ;)

portaat

Nyt sisäänmeno tuottaa ongelmia niin perheen nuorille isännille kuin myös koiralle (mopsi). Lähipäivinä pitänee hankkia puutavaraa ja tehdä uudet portaat (ja kaiteet).

WehoPuts-saostuskemikaalin lisääminen

Lisäsin tänään 30 litraa Wehoputs -saostuskemikaalia – siis Kemiran Ferrisulfaattia PIX-115. Hinta oli 70 eur/30 litraa. Kemikaalia täyttäessä huomasin, että saostuspumppu ei toimi. Ihmetystä kyllä herätti se, että laitteessa ei ollut “vikatilanne” -hälytyksiä ja valo paloi normaalisti. No, eikun hommiin…

Pumppu ylös ja tarkistus – tukossa. Puhdistus ja testaus. Kaikki ok ja taas rullaa…

Ukkosmyräkkä lähestyy

Kova ukkosmyräkkä lähestyy Suomen eteläosaa kovaa vauhtia. (kuvassa ukkostutkan kuvaa la:na 7.7.2012 klo 16:30)

1200707_ukkosmyrakka

Saa nähdä minkälaista jälkeä se tekee – ainakin meillä maalataan punamultaa edelleen kovasti.

Liuskekiveä ja nurmikkoa

Viimeistelin eilen terassin toiselle laidalle kivetystä ja nurmikkoa. Nurmikon keskelle pudotin pari liuskekiveä kun sattui nurkista löytymään. Kuvan vasemmalle reunalle tulee kivetystä ja kukkamaata.

Terassille sähköä

Kirjataan (itselle) muistiin: Eilen tuli asennettua sähköt talon etupihan terassille. Samalla voidaan todeta, että vesialtaassa virtaa nyt puro kivasti loristen sähköpumpun voimalla.

Suihkulähdepumpun tekniset tiedot:

  • Water King
  • 1850 l/h
  • Kulutus 20W (230V)
  • Max korkeus 1,8m
  • Johdon pituus 10m
  • Kotisivut www.ogashi.fi