Tänään taas samoissa merkeissä. Toivon todella, että nyt tulee lisää lunta ja oja rupeaa pysymään sulana. No, uppopumpulla toiseen ojaan tyhjennys vie n.20min.

Tänään taas samoissa merkeissä. Toivon todella, että nyt tulee lisää lunta ja oja rupeaa pysymään sulana. No, uppopumpulla toiseen ojaan tyhjennys vie n.20min.

Energiatodistus romahduttaa kotien hinnat, väittävät tuoreen säännön vastustajat. Viime kesänä voimaan tullut laki pientalojen energiatodistuksista aiheuttaa harmia ja vaivaa omakotitalojen omistajille. Todistus pitää esittää, jos haluaa myydä tai vuokrata talon. Varsinkin sähkölämmitystä käyttävät talot sijoittuvat uudessa luokituksessa huonosti, useimpien omistajiensa mielestä perusteetta.
Tuntuu uskomattomalta, että vanhoja jopa useita vuosikymmeniä tehtyjä asuntoja altistetaan uusille ja oudoille säännöille. Joku “asiantuntija” käy kodissa ja tekee laskennat jotka vaikuttavat asunnon arvoon enemmän kuin vuosikymmenet asunnossa asunut ihminen tai hänen kokemuksensa. Laskelmien pohjalta asunnon omistaja voi hävitä useita kymmeniä tuhansia euroja aivan turhaan.
Eilen aamulla nuorin juniori huomasi, että meidän wehoputsilla on joku hätä. Tiesin heti mistä kyse. Tyhjennystä pitäisi tehdä. Edellisellä kerralla jätin tyhjennyspumpun virransyötön pois päältä koska tiesin, että purkuputki ei pysy auki.
Toistin eilen illalla saman minkä tein viime perjantaina. Eli uppopumppu säiliöön ja puhdistettu vesi letkulla pois toisaalle… Samalla tahdilla seuraava tyhjennys on ensi keskiviikkona.
Kävin ostamassa 10 metrisen sulanapitokaapelin meidän Wehoputs -purkuputkeen. Asennus putkeen oli helppo ja nopea toimenpide. Nyt sitten odotellaan, että miten tuo toimii ja tämä keväthän sen tulee näyttämään…

Näillä keleillä näillä kulmilla sulanapitokaapelit näyttävät olevan hittituote. Kävin ensin kyselemässä Motonetista, mutta olivat myyneet kaikki loppuun. Hong Kong -tavaratalossakin hyllyt ammottivat tyhjinä, mutta onneksi varastosta löytyi.
Axel 10m sulanapitokaapeli hinta 89,95 euroa. Sähkönkulutus täydellä teholla 10W/m, eli 100W/h.
Käy äänestämässä meitä ja voittamassa Bosch-akkuruuvinväännin (arvo 479 eur). Voit äänestää suosikkiasi yhden kerran päivässä. Äänestys jatkuu 14.2.2014 saakka. Äänestys on osa nettirautakauppa Taloon.com:in Raksaniksit-blogikilpailua, johon tämä blogi osallistuu kutsuttuna.
Eilen tuskailimme jäätyneen poistoputken kanssa. Mutta kyllähän sitä insinööri nyt nukutun yön jälkeen jotain keksii, joten päätin koettaa Wehoputsin purkuputken sulattamista meidän Avantilla.
