
Taas ajetaan lisää soraa meidän hevosten tarhoihin – kohta alkaa koko tarha olla soralla katettu. Sorat tältä osin alkaakin olla tuossa ja sitten vain viimeistelyä ja aitojen uudelleen järjestelyä…
Viikonloppuna harjoiteltiin haudankaivajan tointa. Ei ole helppoa savimaassa.
Tallin emännän projektissa ensimmäinen seinä maalattu (su:na 22.7.2012). Pätkittäin suoritettu maalaus aloitettiin heinäkuun alussa. Värihän on nyt lopulta punamulta falun.
Hevostallin maalausurakka on edistynyt taas vähän. Edellisestä päivityksestä on muuttunut kylläkin jo väri – seinä edelleen sama!
Kova ukkosmyräkkä lähestyy Suomen eteläosaa kovaa vauhtia. (kuvassa ukkostutkan kuvaa la:na 7.7.2012 klo 16:30) Saa nähdä minkälaista jälkeä se tekee – ainakin meillä maalataan punamultaa edelleen kovasti.
Tallin emäntä aloitti päivä pari sitten hevostalliin uusi maalipinta -projektin. Saatiin erä punamultaa – faluninpunaista. No, puolet julkisivusta maalattu ja ilmeisesti menee kaikki vielä uusintaan. Emännän silmä ei totu kirkkaanpunaiseen.
Hevosten ja tallin pitoa määräävät monet eri lait, asetukset, määräykset ja säädökset/säännöt. Kasvun myötä myös hevosalan haasteet kasvavat. Tallinpitäjältä vaaditaan monenlaista osaamista ja eri lainsäädännön noudattamista; eläinsuojelulaista ympäristöasioihin ja kaikkea siltä väliltä.
Viimeistään vuoden 2014 alusta alkaen kaikkien hevostallien sisäkorkeudet ja karsinakoot on oltava määräysten mukaiset. Uusien rakennusten osalta määräykset ovat jo voimassa. Täyttääkö sinun tallisi vaatimukset?
Kuvakaappaus tänään selaimesta. Eipä joka päivä näe hevosta Hesburgerin Drive In -kaistalla…