Sattumalta eksyin netissä Kaupunkilehti Aamusetin sivuille ja löysin uutisen otsikolla “Remppahuijarin uhri heikoilla“.
Ehkä asiaa oli vähän väritetty – tai näin ainakin haluan uskoa – mutta on remonttialan meno näköjään aika hurjaa…
Jos remontintekijä on kadonnut, eikä vastaa esimerkiksi yhteydenottopyyntöihin, niin sellaisessa tilanteessa on valitettavan vähän tehtävissä. Jos kyseessä on selvä huijaus, niin silloin kannattaa ottaa yhteyttä poliisiin, mutta silloinkin huijarin kiinnisaaminen voi olla vaikeaa, kertoo valtakunnallisen kuluttajaneuvonnan kuluttajaoikeusneuvoja Terhi Toivanen.
Remonttiasiat ovat yksi yleisimmistä syistä ottaa yhteyttä kuluttajaneuvontaan. Vuosittain remontointiin liittyviä yhteydenottoja tulee valtakunnallisesti yli 3 000. Määrä on ollut pienessä kasvussa viime vuodet. Suurin osa yhteydenottajista kuitenkin kysyy vain neuvoa.