Tänään piti synttärien kunniaksi Roomban käydä taas siivoushommiin, mutta miten kävikään…
Roomba pyöri aikansa ympyrää ja lopulta “uljaisi”. Yhdeksän pikaista piippausta kertoo viaksi huoltokirjan mukaan
puskuri on painunut tai puskuri on likainen.
Huolto-ohjeena on
tutki puskuri ja puhdista se.
No, tutkittu on ja mielestäni puhdaskin mutta oire on ja pysyy. Seuraavaksi huoltokirja sanoo
Jos ongelmanratkaisu ei onnistu, etsi apua verkkosivuilta www.irobot.com/support.
No surffaten jatkettiin huoltoa ja löydettiin seuraava ohjeistus:
Roomba 500 Series “Uh-Oh” Error Codes – 9 Beeps.
The “Uh-Oh” sound followed by nine (9) beeps means that the Roomba 500 series bumper is stuck. This can be caused by debris getting into the bumper, or obstacles wedging in Roomba. To troubleshoot this issue, please follow these steps:
1. Move Roomba away from any obstructions.
2. Press the bumper to feel for inconsistencies.
3. Clean the bumper from underneath using canned air or q-tips.If bumper problems persist, please click here to contact iRobot Customer Support
Tätäkin jo koetettu, apu ei ole löytynyt. Ilmeisesti pitänee turvautua viimeiseen ohjeeseen [contact iRobot Customer Support]. Palaan asiaan kun aiheesta jotain uutta. Siihen asti – ilmeisesti – pöly ja lika pitää meillä bileitä…
Päivitetään tätä asiaa nyt sen verran, että tänään meidän Roomba lähti Suomen Postin kyydillä kohti maahantuojaa, joka pyysi laitetta (takuuhuolto/vaihto?) kuultuaan ongelman.
Palaan aiheeseen kun asiassa uutta kenties mielenkiintoista.
Päivitetään taas statusta. Eilen tuli haettua Roomba postista. Takuuhuoltona tehty toimenpide oli lyhykäisyydessään kommentoitu: “robottiyksikkö vaihdettu”.
Aamulla kaivoin koneen paketista ja käynnistin sen verran, että “lähetin” koneen homebaseen. Hyvin näytti toimivan. Katsotaan myöhemmin miten siivous sujuu.