Viime viikolla Avantiin tullut vika on korjattu. Työkoneemme on jälleen iskussa ja valmiina palvelemaan meitä – lienee loppujen hakkeiden siirto jonnekin ensimmäisenä työlistalla.
Täytyy todeta, että huoltopalvelu ainakin täälläpäin Suomea on kunnossa. Viime torstaina, juhannuksen aatonaattona, soittelin ongelmasta ja vielä saman päivän aikana huoltomies oli käynyt toteamassa tilanteen ja tilannut tarvittavat osat. Tänään huolto kaarsi pihaan meidät iloisesti yllättäen. Korjaustoimenpiteiden ohessa kysäisin takalokasuojan päälle jostain vuotavasta nesteestä. Onneksi kysyin – vuoto paljastui akun ylivuotohapoksi. Neste on aika myrkkyä – sehän syövyttää metalliakin! Näissä pikku-Avanteissa ei pysty kuulemma laturitehoa säätämään ja vehje ilm. lataa “liikaa” akkua. No, akku vaihdetaan uuteen (toiseen merkkiin) – sen kanssa ei kuulemma pitäisi tulla ongelmia.
Ihmettelemään jäin, että josko noiden kyseisten akkujen kanssa on ollut ongelmia niin miksi niitä yleensä oletuksena tehtaalla asennetaan – no, toivottavasti ovat oppineet eikä enää…
[ja tiedoksi: tämä episodi takana kun mittarissa työajoa 27 tuntia]
Kuitti – tänään takuuhuoltona vaihdettu työjuhtaan uusi akku, jonka (pitäisi) toimia edellistä paremmin.