Minä aloitin edellisen Bauhaus vierailun jälkeen yhden miehen hiljaisen protestin. Päätin, että en enää vieraile Bauhaus -nimisessä remonttireiskakaupassa! Päätin ruveta poikotoimaan kyseistä megakauppaa (saas nähdä kauanko poikottini kestää). Syitä on lähinnä kaksi. Toki molemmat minulle, tällaiselle itseoppivalle remonttireiskalle, oleellisia.
- 1. Palvelutaso ja tavaroiden “saatavuus”. Bauhaus-kaupassa on vaikka mitä, mutta kun jotain lähdet ostamaan/etsimään, niin mikä on lopputulos. Mitään ei löydy. Viimeksi risteilin LVI ja ilmastointi -osastojen välillä myyjien ohjatessa vuoron perään minua toiselle osastolle. Osastot olivat luonnollisesti hyvin-hyvin kaukana toisistaan ja kun apua kysyin, niin ohjattiin toiselle osastolle. Ja toisella osastolla sanottiin tietenkin suurinpiirtein “ei, ei, kyllä ne ovat siellä toisella osastolla”. Palvelu ja opastus oli paha pettymys (jälleen kerran). Ainoa iso plussa kyseiselle kaupalle tulee kassahenkilökunnasta – hyvin ystävällisiä ja palvelualttiita (liekö syy tähän kilpailu, jonka huomasin poistuessani kaupasta: asiakkaiden mielestä paras kassa palkitaan kesän jälkeen muhkealla lahjakortilla).
2. Hintataso. Bauhausin hyvä puoli on se, että sieltä yleensä löytää vähän kaikkea “alaan” liittyvää. Mainekin sanoo, että halpaa olisi. No, tänään taas totesin, että hintatasossa se toinen paljon käyttämäni paikka on huomattavasti edullisempi ja bonuksena saa vielä suhteellisen hyvää palvelua. Ja palveluahan tällainen “tee-se-itse-mies” arvostaa eniten.
Laitetaan tähän nyt sitten yksi hintaesimerkki samasta tuotteesta. Lautatavarasta en viitsi edes puhua (olisi ero vielä karmivampi). No, anyway, olisi olettanut että nämä tuotteet sentään olisi halvempia suuressa Bauhausissa. Mutta mitä vielä, pieni lautakauppa pesi megamarketin tälläkin saralla.